30 April 2009

PERTANDINGAN SUDOKU (MATHEMATICS) TAHUN 6 SR KAWASAN TUTONG II -30.4.2009

Untuk meningkatkan lagi minat murid-murid dalam mata pelajaran Mathematics dan ICT serta mengalakan "Thinking Skills, satu aktiviti pembelajaran Mathematics SUDOKU telah diperkenalkan kepada murid-murid tahun 6. Sehubungan dengan ini SR Danau Cluster 1 telah diamanahkan untuk mengendalikan aktiviti ini.
Sebanyak 26 orang murid dari 13 buah sekolah menyertai pertandingan ini yang dibuat dalam 2 pusingan iatu peringkat seringan dan akhir. 3 orang murid telah masuk ke pringkat akhir iaitu dari SR KG Bukit dan SR Rambai. Peringkat akhir melibatkan murid menggunakan Computer untuk menyelesaikan masalah Mathematics.

Alu-aluan Pengerusi Cikgu Mohammad bin Hj Zaidi GB SR Danau. PPKDT2 selaku tetamu kehormat pertandingan juga diberi kesempatan untuk memberi ucapanan.

Guru-guru Besar serta guru-guru pengawas yang hadir dipertandingan SUDOKU

Johan pertandingan dijuarai oleh SR KG Bukit. Tempat kedua SR Rambai dan ke tiga SR KG Bukit (Bekas Murid SR Long Mayan)


Peserta dari SR KG Bukit yang menjuarai perlawanan dapat menyelesaikan Puzzle Sudoku dengan masa terpantas 6minit 05 saat.

0 comments: