04 May 2010

Sekolah-Sekolah Tutong II School Cluster Action Research

Sekolah-sekolah kawasan Tutong II telah pun melakasanakan School Cluster Action Research dalam Program Numerasi Sekolah. Projek yang memakan masa hampir 3 bulan untuk dibuat kajian ini telah pun dibuat kongsisama kepada Guru-Guru Besar dan Guru-Guru Kanan Akademik sekolah-sekolah Rendah Kawasan Tutong 2.
Sebanyak 12 buah sekolah telah pun menyertai projek ini manakala SR PKN Bukit Beruang dijadikan Sekolah Mentor untuk membantu sekolah-sekolah lain melaksanakan projek tersebut. Projek tersebut dibahagi kapada 3 Cluster: Cluster 1- SR danau, SR Tumpuan Telisai dan SR Bukit Udal/ Cluster 2 - SR Lubok Pulau, SR AR Tanjong Maya, SR Penapar, SR Layong dan SR DPS Ukong . Cluster 3- SR Benutan, SR Rambai, SR Panchong dan SR KG Bukit.
Dalam projek tersebut kajian difokuskan dalam permasalahan kemahiran 4 operasi Numerasi. Dapatan dari kajian telah pun dikumpulkan dan dikongsisamakan dan pada ketika ini dibuat pameran di SR PKN Bukit Beruang .


Cikgu Samihon Hj Kachi Guru Besar SR PKN Bukit Beruang yang mempengerusikan Sesi Kongsisama Action Research Tutong II. Ck Abdul Kani Abdullah yang dijemput selaku tetamu khas sesi kongsisama.

Cikgu Hjh Kostinah Hj Garif selaku Mentor Khas Projek

Guru-Guru Besar dan Guru-Guru yang hadir dalam sesi konsisama Action Reaserch Numeracy Tutong II


Guru-guru dari 3 cluster sekolah-sekolah Kawasan Tutong II yang menyampaikan Dapatan Action Reseach mereka.

0 comments: